Obowiązek informacyjny
Szczegóły informacji
Klauzula informacyjna - USC
Informacja ogłoszona dnia 2018-05-25 12:20:53 przez Kazimierz Piaścik
Akapit nr 1 - brak tytułu
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska) |
|
---|---|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
|
Administratorami są:
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urzędzie Stanu Cywilnego Administratorem jest: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Sorkwitach mający siedzibę przy ul. Olsztyńskiej 16A w Sorkwitach.
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
|
Z Administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email
, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z Administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z Administratorem – Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Sorkwitach można się skontaktować pisemnie na adres siedziby Administratora.
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
|
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email
, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Sorkwitach wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail:
.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
|
Pani / Pana dane mogą być przetwarzane w celu:
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|
ODBIORCY DANYCH
|
Kierownik urzędu stanu cywilnego udostępnia dane z rejestru stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają także służby.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
|
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
|
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
|
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres:
1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego
dotyczące aktu urodzenia;
2) 80 lat – akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu
cywilnego dotyczące aktu małżeństwa i aktu zgonu.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
|
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
|
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
|
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do nich zmiany;
- kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
|
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Sorkwity |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Karolina Jerońska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-05-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rzekanowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-05-25 12:19:00 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Kazimierz Piaścik |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-05-25 12:20:53 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Kazimierz Piaścik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-05-06 12:51:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2502 raz(y) |