Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Dowód osobisty - utrataDrukuj informacjęSprawa: Dowód osobisty - utrataSzczegóły informacji
Dowód osobisty - utrata
Wydział: Kierownik Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste - "USC", "EL", "DO"
Ogłoszono dnia: 2009-10-27 13:41:33
Termin załatwienia
niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Beata Ślęzak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr 6
Pokój nr 6
Telefon kontaktowy
89 7428532
Adres e-mail
ewlu.sorkwity@mragowo.net
Sposób załatwienia
- wydanie nowego dowodu osobistego w miejsce utraconego.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr.6
Pokój nr.6
Wymagane Dokumenty
-do wniosku dołącza się dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50cm na 4,50cm.
-dowód uiszczenia opłaty 30zł.
-do wniosku o ponowne wydanie dowodu osobistego nie załącza się odpisów aktów stanu cywilnego jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie.
-poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający obywatelstwo polskie, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby.
- zawiadomienie o utracie dowodu, wskazując datę utraty.
-dowód uiszczenia opłaty 30zł.
-do wniosku o ponowne wydanie dowodu osobistego nie załącza się odpisów aktów stanu cywilnego jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie.
-poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający obywatelstwo polskie, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby.
- zawiadomienie o utracie dowodu, wskazując datę utraty.
Czas realizacji
30 dni
Opłaty
brak opłat
Tryb odwoławczy
14 dni od daty dostarczenia decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego do Wojewody warmińsko – mazurskiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Sorkwity.
Uwagi
Osoba która utraciła dowód osobisty jest obowiązana, niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie organ gminy w miejscu swojego pobytu. Organ gminy wydaje zaświadczenie wolne od opłaty, ważne do czasu wydania nowego dokumentu tożsamości. W przypadku odnalezienia dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony – należy o tym fakcie powiadomić organ gminy, w którym była zgłoszona utrata.
Podstawa prawna
-Ustaw o Ewidencji Ludności i dowodach osobistych z 10 kwietnia 1974r ( Dz. U z 2006r.nr,179 poz.993 z późniejszymi zmianami .( Art.42 ust 1i 2 )
-Rozporządzenie Rady Ministrów z dn, 6lutego 2009r w sprawie wydania dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydania dowodu osobistego ich unieważniania , wymiany , zwrotu lub utraty.( Dz.U.z 2009r.Nr,47,poz,384)
-Rozporządzenie Rady Ministrów z dn, 6lutego 2009r w sprawie wydania dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydania dowodu osobistego ich unieważniania , wymiany , zwrotu lub utraty.( Dz.U.z 2009r.Nr,47,poz,384)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Sorkwity |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Beata Ślęzak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-11-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Ślęzak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-10-27 12:58:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Kopaniec |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-10-27 13:41:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Kazimierz Piaścik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-11-25 10:16:23 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3232 raz(y) |