ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sorkwity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: 44/2022Drukuj informacjęAkt prawny: 44/2022

Szczegóły informacji

44/2022

Rodzaj: Zarządzenie

Status: Obowiązujący

Sesja: Zarządzenie

Kadencja: VIII kadencja

Data podjęcia/podpisania: 2022-04-12

Data wejścia w życie: Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Tytuł aktu:

w sprawie ustalenia regulaminu realizacji zamówień wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

Na podstawie:

Na podstawie art. 30 ust. 1 i 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2022 r., poz. 559 ze zm.) w związku z art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. z 2021 r., poz. 305 ze zm. ) zarządza co następuje:

Treść:

§ 1
Ustala się regulamin realizacji zamówień wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
 
§2
Traci moc Zarządzenie nr 2/2021 Wójta Gminy Sorkwity z dnia 8 stycznia 2021 r. w sprawie ustalenia regulaminu realizacji zamówień wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Prawa zamówień publicznych.
 
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 
Wójt Gminy Sorkwity
(-) Józef Maciejewski
 
 
Załącznik do Zarządzenia nr 44/2022
Wójta Gminy Sorkwity z dnia 12.04.2022 r.
 
Regulamin realizacji zamówień wyłączonych z obowiązku stosowania
ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
I. Postanowienia ogólne
§ 1
1. Regulamin reguluje zasady organizacyjne udzielania zamówień publicznych, dokonywanych ze środków publicznych, do których nie stosuje się Ustawy Pzp zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) zamówieniu – należy przez to rozumieć umowy odpłatne zawierane między Zamawiającym a Wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane,
2) skarbniku - należy przez to rozumieć głównego księgowego zamawiającego,
3) ustawie Prawo zamówień publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1129 ze zm.),
4) wartości zamówienia - należy przez to rozumieć wartość zamówienia bez wartości podatku od towarów i usług,
5) zamawiającym - należy przez to rozumieć Gminę Sorkwity reprezentowaną przez Kierownika zamawiającego,
6) kierowniku zamawiającego – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Sorkwity,
7) ) urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Sorkwity,
8) pracowniku - należy przez to rozumieć pracownika Urzędu, na rzecz którego Zamówienie jest realizowane lub/i uczestniczącego w procesie udzielania zamówień lub/i sprawującego nadzór merytoryczny nad realizacją zamówienia,
9) pełnomocniku – należy przez to rozumieć osobę działającą na podstawie pełnomocnictwa udzielonego w zakresie określonym pełnomocnictwem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
10) Rejestrze – należy przez to rozumieć Rejestr zamówień publicznych wyłączonych ze stosowania ustawy Pzp na podstawie art. 2 ust 1 pkt 1 Ustawy Pzp, prowadzony przez sekretariat Urzędu.
3. Określenia zawarte w Regulaminie, inne niż w ust. 2, mają znaczenie nadane im w przepisach ustaw oraz aktów prawnych wydanych na podstawie przepisów upoważniających.
4. Przedmiot zamówienia można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, jeżeli jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a wydatki publiczne są dokonywane w sposób celowy i oszczędny oraz z zachowaniem zasad: uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów, uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
5. Przy udzielaniu zamówień publicznych należy przestrzegać zasad zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców i przejrzystości, racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środków publicznych w sposób celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań, a także zasady optymalnego doboru metod i środków w celu uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów.
 
§ 2
1. Do ustalenia wartości zamówienia stosuje się przepisy art. 28 – 36 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia przygotowuje i przeprowadza pracownik, któremu zostało powierzone dokonanie takich czynności. Zamawiający może powierzyć przygotowanie lub przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia osobie trzeciej.
3. Pracownik realizujący zamówienie zobowiązany jest do zarejestrowania danego wydatku w Rejestrze.
4. Realizacja zamówień, powinna uwzględniać łączną wartość zamówień tego samego rodzaju, realizowanych przez Zamawiającego.
5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może odstąpić od stosowania regulaminu, tj. w szczególności:
1) do zamówień na pozostałe środki trwałe, których wartość nie przekracza kwoty 10.000,00 zł,
2) do zamówień innych niż środki trwałe, których wartość nie przekracza kwoty 10.000,00 zł,
3) w zakresie usług nie priorytetowych,
4) usług z zakresu reklamy i promocji,
5) usług o charakterze artystycznym,
6) do zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej – zamówienia współfinansowane ze środków Unii Europejskiej są realizowane zgodnie z aktualnymi wytycznymi,
7) do zamówień udzielanych się ze względu na ważny lub ekonomiczny interes zamawiającego lub interes publiczny, tj w szczególności:
a) gdy z przyczyn o obiektywnym charakterze nie można dotrzymać terminu składania ofert,
b) gdy udzielenie zamówienia jest następstwem awarii lub usterki,
c) ze względu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia;
d) gdy udziela się zamówienia na szczególnie korzystnych warunkach lub w związku z likwidacją działalności innego podmiotu, postępowaniem egzekucyjnym lub upadłościowym,
e) w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego, zamówienia na dodatkowe dostawy, których celem jest częściowa wymiana dostarczonych produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji, jeżeli zmiana wykonawcy zobowiązywałaby zamawiającego do nabywania materiałów o innych właściwościach technicznych, co powodowałoby niekompatybilność techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu tych produktów lub instalacji;
e) kiedy w prowadzonym uprzednio postępowaniu nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
8) za zgodą Kierownika zamawiającego.
 
6. Za ważny interes publiczny lub ekonomiczny interes zamawiającego może być uznany interes gospodarczy związany bezpośrednio z zamówieniem, obejmujący w szczególności konsekwencje poniesienia kosztów wynikających z opóźnienia w wykonaniu zamówienia, wszczęcia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, udzielenia zamówienia innemu wykonawcy oraz zobowiązań zamawiającego, a także interes gospodarczy w utrzymaniu ważności umowy w przypadku, gdy rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej umowy spowoduje straty lub szkody w majątku lub mieniu zamawiającego.
 
II. Zasady udzielania zamówień o wartości nie przekraczającej 1.000,00 zł netto
§ 3
  1. Regulaminu nie stosuje się do zamówień o wartości poniżej 1.000,00 zł oraz do zamówień sektorowych w rozumieniu ustawy Pzp.
  2. Zamawiający udziela zamówień o których mowa w ust. 1 w sposób zapewniający:
  1. najlepszą jakość dostaw, usług, oraz robót budowlanych, uzasadnioną charakterem zamówienia, w ramach środków, które zamawiający może przeznaczyć na jego realizację, oraz
  2. uzyskanie najlepszych efektów zamówienia, w tym efektów społecznych, środowiskowych oraz gospodarczych, o ile którykolwiek z tych efektów jest możliwy do uzyskania w danym zamówieniu, w stosunku do poniesionych nakładów.
  1. Potwierdzeniem poniesienia wydatku jest faktura lub rachunek, opisana przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za realizację zamówienia oraz zatwierdzona przez dysponenta środków finansowych (lub osobę upoważnioną) oraz Kierownika Zamawiającego (lub osobę upoważnioną).
 
III. Zasady udzielania zamówień o wartości przekraczającej 1.000,00 zł netto a nie przekraczającej wartości 10.000,00 zł netto
§ 4
  1. Pracownik po dokonaniu szacowania wartości zamówienia, złożeniu pisemnego wniosku i uzyskaniu zgody Kierownika zamawiającego oraz Skarbnika, wszczyna postępowanie o udzielenie zamówienia. Wzór wniosku o wyrażenie zgody na rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
  2. Podstawą realizacji zamówienia, o których mowa w niniejszym paragrafie jest dokument zlecenia/zamówienia.
  3. Procedura realizacji zamówienia odbywa się poprzez zamówienie dostawy w sklepie stacjonarnym, sklepie internetowym, usługi lub roboty budowlanej u wybranego wykonawcy.
  4. W przypadku, gdy specyfika przedmiotu zamówienia wymaga zawarcia umowy, pracownik realizujący zamówienie przygotowuje umowę, która podlega akceptacji radcy prawnego.
 
 
IV. Zasady udzielania zamówień o wartości przekraczającej 10.000,00 zł netto a mniejszych od wartości 130.000,00 zł netto
§ 5
1. Pracownik po dokonaniu szacowania wartości zamówienia, złożeniu pisemnego wniosku i uzyskaniu zgody Kierownika zamawiającego oraz Skarbnika, wszczyna postępowanie o udzielenie zamówienia. Wzór wniosku o wyrażenie zgody na rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. Zamawiający może bezpośrednio treść ogłoszenia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia przekazać znanym sobie co najmniej trzem wykonawcom, zamieścić w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie lub dodatkowo przekazać do publikacji na stronie internetowej http://bip.gminasorkwity.pl/ bądź w miejscach zwyczajowo przyjętych.
3. Zaproszenie do składania ofert może odbywać się w drodze zapytania ofertowego kierowanego do wykonawców pocztą elektroniczną, faksem, za pośrednictwem operatora pocztowego. Wzór zaproszenia do składania ofert stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
4. Wykonawcom do których Zamawiający wystąpił bezpośrednio, należy przekazać treść ogłoszenia o zamówieniu.
5. Wraz z ogłoszeniem o zamówieniu zamawiający przekazuje informacje niezbędne do przygotowania oferty, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty.
6. Wykonawcy zamówienia składają oferty za pośrednictwem poczty, faksu lub drogą elektroniczną zgodnie z wskazaniem zawartym w zaproszeniu do składania ofert.
7. Zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, który zaoferował najniższą cenę. Zamawiający, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, może prowadzić negocjacje dotyczące ceny z oferentami.
8. Jeżeli kryteriami oceny ofert są cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia lub właściwości wykonawcy, zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, którego oferta przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów.
9. Z dokonanego wyboru wykonawcy sporządza się notatkę, którą podpisuje pracownik odpowiedzialny za realizację zamówienia oraz Kierownik zamawiającego lub osoba upoważniona.
10. Udzielenie zamówienia wymaga zawarcia z wykonawcą umowy na realizację zamówienia w formie pisemnej.
 
IV. Negocjacje cenowe
§ 6
  1. Zamawiający może udzielać zamówień, po negocjacjach z wybranymi wykonawcami, zapewniającymi rzetelne wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym najlepszy stosunek jakości do ceny i innych kryteriów przyjętych przez Zamawiającego.
  2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, zamawiający przekazuje informacje niezbędne do przeprowadzenia negocjacji, w tym istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy lub ogólne warunki umowy. Warunkiem udzielenia zamówienia jest uzyskanie porozumienia we wszystkich sprawach będących przedmiotem negocjacji.
  3. Pisemny protokół z negocjacji stanowi podstawę do zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia.
  4. W uzasadnionych okolicznościach za zgodą kierownika zamawiającego, Zamawiający może przeprowadzić negocjacje z jednym wykonawcą.
 
Postanowienia końcowe
§ 7
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania przetargowego w każdym momencie bez podania przyczyn unieważnienia.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Sorkwity
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Rzekanowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-04-21 15:41:14
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Kazimierz Piaścik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-04-21 15:45:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Kazimierz Piaścik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-04-21 15:45:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
490 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony