Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: 57/2023Drukuj informacjęAkt prawny: 57/2023Szczegóły informacji
57/2023
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Zarządzenie
Kadencja: VIII kadencja
Data podjęcia/podpisania: 2023-07-03
Data wejścia w życie: Regulamin wynagradzania wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2023r.
Tytuł aktu:
w sprawie Regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminie Sorkwity.
Na podstawie:
Na podstawie art. 772 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. Z 2022 r., poz. 1510 ze zm.), art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U z 2022 r., poz. 530 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Z 2021 r., poz. 1960 ze zm.), zarządzam co następuje:
Treść:
§ 1
Ustala się Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Sorkwity, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Traci moc Zarządzenie Wójta Gminy Sorkwity Nr 91/2021 z dnia 17 grudnia 2021r. w sprawie Regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Sorkwity.
§ 3
Regulamin wynagradzania wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2023r.
Wójt Gminy Sorkwity
(-) Józef Maciejewski
Załącznik do Zarządzenia Nr 57/2023
Wójta Gminy Sorkwity z dnia 03.07.2023r.
REGULAMIN WYNAGRADZANIA
pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Sorkwity.
Niniejszy regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy:
1. Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2022r., poz. 1510 ze zm.).
2. Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U z 2022r., poz. 530).
3. Ustawy z dnia 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (tj. Dz. U. z 2022r., poz.1732 ze zm.).
4. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tj. Dz. U. z 2021r., poz. 1960 ze zm.).
Rozdział I
PRZEPISY WSTĘPNE
§ 1
Regulamin wynagradzania zwany dalej regulaminem określa:
a) wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych,
b) szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego,
c) warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród innych niż nagroda jubileuszowa,
d) warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego i specjalnego.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
2) rozporządzeniu – rozumie się przez to rozporządzenie Rady Ministrów dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tj. Dz. U. z 2021r., poz. 1960),
3) urzędzie – rozumie się przez to Urząd Gminy Sorkwity,
4) pracodawcy – rozumie się przez to Urząd Gminy Sorkwity,
5) pracowniku – rozumie się przez to osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę w urzędzie lub jednostce, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy,
6) kierowniku Urzędu – rozumie się przez to Wójta Gminy Sorkwity,
7) najniższym wynagrodzeniu zasadniczym – rozumie się stawkę minimalnego wynagrodzenia zasadniczego określonego w I kategorii zaszeregowania, określone w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącej załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
§ 3
1. Wynagrodzenie pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższe od wynagrodzenia ustalonego zgodnie z ustawą z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U z 2020r., poz. 2207).
2. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie zasadnicze i inne składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę. Wysokość minimalnego wynagrodzenia takiego pracownika ustala się w kwocie proporcjonalnej do liczby godzin pracy przypadającej do przepracowania przez pracownika w danym miesiącu, biorąc za podstawę wysokość minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
§ 4
Regulamin obowiązuje pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w Urzędzie Gminy Sorkwity.
§ 5
Postanowienia Regulaminu nie mają zastosowania do pracowników zatrudnionych na podstawie wyboru i powołania.
§ 6
Każdy pracownik przed dopuszczeniem do pracy zostaje zapoznany z niniejszym Regulaminem, co potwierdza własnoręcznym podpisem.
Rozdział II
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
§ 7
Wprowadza się szczegółowe wymagania kwalifikacyjne pracowników, maksymalne stawki dodatku funkcyjnego oraz kategorie zaszeregowania zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział III
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI WYNAGRADZANIA
§ 8
-
Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosownie do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji zawodowych.
-
Pracownikowi przysługuje:
-
wynagrodzenie zasadnicze,
-
dodatek za wieloletnią pracę,
-
nagroda jubileuszowa,
-
jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę
z tytułu niezdolności do pracy, -
dodatkowe wynagrodzenie roczne, zgodne z ustawą z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagradzaniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej
-
należność z tytułu odbytej podróży służbowej,
-
wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych,
-
dodatek funkcyjny – dla stanowisk określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Pracownikowi może zostać przyznanie dodatkowe wynagrodzenie z tytułu:
-
dodatku specjalnego,
-
nagrody.
-
Wynagrodzenie zasadnicze ustalane jest każdorazowo w umowie o pracę poprzez wskazanie kategorii zaszeregowania i oznaczenie kwoty należnej pracownikowi.
Rozdział IV
WARUNKI PRZYZNAWANIA I WYPŁACANIA INNYCH ŚWIADCZEŃ ZWIĄZANYCH Z PRACĄ
§ 9
1. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia pracodawca może utworzyć fundusz nagród w wysokości 3% planowanego osobowego funduszu płac na dany rok budżetowy, z przeznaczeniem na nagrody uznaniowe dla pracowników za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, pozostający do dyspozycji kierownika urzędu.
2. Nagroda, może zostać przyznana pracownikowi, za wyjątkiem osób zarządzających zakładem pracy w rozumieniu art. 128 § 2 pkt 2 Kodeksu pracy.
§ 10
1. Nagroda może zostać przyznana w szczególności za:
-
szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej,
-
szczególne zaangażowanie w realizację zadań wykonywanych na stanowisku połączone osiąganiem ponadprzeciętnych efektów w pracy,
-
wykonywanie zadań, wykraczających poza zakres obowiązków wynikających z umowy o pracę, za które pracownik nie otrzymuje dodatku specjalnego,
-
inicjatywę i samodzielność w stosowaniu rozwiązań usprawniających realizację powierzonych zadań,
-
systematyczne i efektywne podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
-
w ramach oceny okresowej pracownik uzyskał ocenę na poziomie bardzo dobrym lub dobrym.
2. Przyznanie nagrody uzależnione jest dodatkowo od:
-
przepracowania okresu 6 miesięcy po powrocie z urlopu bezpłatnego trwającego co najmniej pół roku, macierzyńskiego i wychowawczego,
-
absencji chorobowej nieprzekraczającej 15% okresu między kolejnymi ocenami pracownika;
-
braku ukarania pracownika w okresie ocenianym karą dyscyplinarną lub porządkową.
3. Decyzje o przyznaniu nagrody podejmuje kierownik urzędu na wniosek bezpośredniego przełożonego pracownika lub z własnej inicjatywy.
4. Odpis zawiadomienia o przyznaniu nagrody składa się do akt osobowych pracownika.
Rozdział V
PREMIOWANIE KIEROWNIKÓW
JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY SORKWITY
§ 11
Wójt Gminy Sorkwity przyznaje premię następującym kierownikom jednostek organizacyjnych:
-
Dyrektorowi Gminnego Ośrodka Kultury w Sorkwitach,
-
Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
§ 12
1. Wójt Gminy może przyznać premię kierownikom jednostek organizacyjnych, która jest wypłacana w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe w danej jednostce w oparciu o utworzony fundusz premiowy.
2. Premia jest ruchomym składnikiem wynagrodzenia.
3. Premię przyznaje Wójt.
4. Premia na charakter indywidualny, jest przyznawana w wysokości procentowej wynagrodzenia zasadniczego i nie może wynosić więcej niż 20 %.
§ 13
Premia jest przyznawana wyłącznie za czas efektywnie przepracowany w miesiącu kalendarzowym za terminowe, rzetelne, gospodarne i jakościowo odpowiednie wykonywanie wyznaczonych zadań, wynikających ze statutu lub regulaminu jednostki organizacyjnej, zakresu czynności oraz obowiązujących przepisów prawa.
§ 14
Przy ustalaniu wysokości premii uwzględnia się:
-
terminowe wykonywanie określonych zadań,
-
stopień złożoności i zakres realizowanych zadań,
-
sposób planowania i organizacji pracy oraz umiejętność ustalania priorytetów w realizacji celów jednostki organizacyjnej,
-
zdolność do odpowiedniego do potrzeb rozmieszczania i wykorzystania środków finansowych oraz kontrolowania ich wydatkowania,
-
działania podejmowane w zakresie motywowania pracowników do osiągania wyższej skuteczności i jakości pracy,
-
komunikowanie pracownikom oczekiwań dotyczących jakości ich pracy,
-
inspirowanie i motywowanie pracowników do realizacji celów i zadań jednostki organizacyjnej,
-
sposób zarządzania jakością realizowanych zadań, tworzenie i wprowadzanie efektywnych systemów kontroli działania,
-
zdolność do samodzielnego podnoszenie kwalifikacji, pozyskiwania wiedzy, formułowania wniosków i proponowanych rozwiązań w celu podniesienia efektywności wykonywanych zadań publicznych,
-
umiejętność kreatywnego współdziałania z Wójtem Gminy w celu poszukiwania obszarów wymagających zmian w zakresie bieżącej realizacji zadań jak też planowania zadań,
-
inicjowanie działań na rzecz pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację zadania publicznego,
-
podejmowanie działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku publicznego jednostki organizacyjnej i organów gminy,
-
umiejętność wykorzystania wiedzy specjalistycznej w sposób warunkujący rzetelność w działaniu, postawę etyczną, odpowiednie zarządzanie informacją mającą wpływ na proces realizacji zaplanowanych decyzji.
§ 15
Warunkiem nabycia prawa do premii jest:
-
pełna realizacją zadań wynikających z zakresu czynności,
-
efektywne przepracowanie czasu pracy,
-
prawidłowa realizacja planu dochodów i wydatków jednostki organizacyjnej,
-
brak naruszania porządku i dyscypliny pracy, przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony p. poż. i zabezpieczenia mienia,
-
brak zawinionych skarg na działalność kierownika i działalność kierowanej przez niego jednostki organizacyjnej.
§ 16
1. Premia może ulec obniżeniu lub kierownik jednostki organizacyjnej może być całkowicie jej pozbawiony, jeżeli nie spełni choćby jednego z warunków określonych w § 15 i spełnia warunki wskazane w § 18.
2. Wszelkie przewinienia lub uchybienia uzasadniające pozbawienie lub obniżenie premii nie uwzględnione w danym miesiącu mają wpływ na przyznanie premii w następnym miesiącu.
3. Usprawiedliwiona nieobecność w pracy nie przekraczająca połowy ilości dni roboczych w miesiącu powoduje proporcjonalne zmniejszenie premii licząc 1 dzień nieobecności w miesiącu, za który przyznawana jest premia jako ułamek, którego mianownik jest liczbą dni roboczych w miesiącu.
4. W przypadku, gdy w miesiącu, za który premia jest przyznawana, czas efektywnie przepracowany jest krótszy od połowy ilości dni roboczych w tym miesiącu, premii nie przyznaje się.
5. Obliczając wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy, uwzględnia się premię w takiej wysokości, jaka przysługiwałaby pracownikowi za czas efektywnie przepracowany.
§ 17
Nowo przyjęci kierownicy otrzymują premię po przepracowaniu pełnego miesiąca.
§ 18
1. Kierownikowi jednostki organizacyjnej w okresie objętym premiowaniem premia nie przysługuje w przypadku, gdy:
1) dopuścił się naruszenia dyscypliny finansów publicznych w szczególności poprzez:
a) zaniechanie ustalenia należności Skarbu Państwa i gminy, a także pobrania, ustalenia lub dochodzenia jej w wysokości niższej niż wynikające z prawidłowego jej obliczenia,
b) przekroczenie zakresu uprawnień do dokonywania wydatków ze środków publicznych,
c) przekroczenie uprawnienia do dokonywania zmian w budżecie jednostki,
d) niezgodne z przeznaczeniem wykorzystanie środków publicznych,
e) nie dokonanie pełnej i terminowej wpłaty do budżetu gminy,
f) zaniechanie przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji lub dokonanie inwentaryzacji w sposób niezgodny ze stanem rzeczywistym,
g) wykazanie w sprawozdaniu z realizacji budżetu danych niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej,
h) naruszenie zasady lub trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych.
2) rażąco naruszył, nawet jednorazowo, lub dopuścił z powodu braku nadzoru do naruszenia przez pracowników jednostki organizacyjnej, obowiązujących przepisów dotyczących dyscypliny pracy, przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, został ukarany karą upomnienia lub nagany,
3) stwierdzono uzasadnioną skargę dotyczącą zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez jednostkę, naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
4) stwierdzono w jednostce organizacyjnej w wyniku czynności kontrolnych prowadzonych przez kontrole zewnętrzne i wewnętrzne, brak nadzoru nad sporządzaniem i prowadzeniem dokumentacji finansowo-księgowej zgodnie z przepisami prawa,
5) stwierdzono, iż dopuścił do nieterminowego prowadzenia przez jednostkę organizacyjną sprawozdawczości finansowej oraz nieterminowe przeprowadzanie postępowania administracyjnego,
6) z braku nadzoru dopuścił do powstania znacznej zawinionej szkody w powierzonym mu mieniu,
8) gdy w jednostce organizacyjnej z winy Kierownika doszło do zagrożenia życia lub zdrowia podległych mu pracowników, stron, interesantów i innych osób,
9) doszło do rozwiązania umowy o pracę z jego winy,
10) nie przestrzegał przepisów bhp i p. poż. oraz Regulaminu pracy,
11) nie przestrzegał ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
2. Pozbawienie kierownika jednostki organizacyjnej premii w całości lub części wymaga pisemnego zawiadomienia wraz z uzasadnieniem.
§ 19
1. Od decyzji w sprawie obniżenia lub pozbawienia premii pracownikom przysługuje odwołanie do Wójta w terminie 7 dni.
2. O ostatecznej decyzji powiadamia się pisemnie Kierownika jednostki organizacyjnej w terminie 14 dni od otrzymania odwołania.
Rozdział VI
WARUNKI I SPOSÓB PRZYZNAWANIA DODATKU FUNKCYJNEGO
I SPECJALNEGO
§ 20
-
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem osób przysługuje dodatek funkcyjny.
-
Dodatek funkcyjny przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach niezwiązanych z kierowaniem zespołem, dla których przewiduje się dodatek funkcyjny – zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego Regulaminu.
-
Wysokość dodatku funkcyjnego uzależnia się od ilości podległych pracowników, zakresu zadań, wagi i złożoności problemów oraz stopnia odpowiedzialności.
-
Przepisy dotyczące dodatku funkcyjnego nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi.
-
Dodatek funkcyjny ulega proporcjonalnemu pomniejszeniu za okres przebywania na zwolnieniu lekarskim z tytułu choroby lub opieki nad chorym członkiem rodziny.
§ 21
-
Dodatek specjalny może być przyznawany pracownikowi z tytułu okresowego zwiększenia zakresu obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań albo ze względu na charakter pracy lub warunki wykonywania pracy.
-
Dodatek specjalny przyznaje się na czas określony, nie dłuższy niż rok.
-
Decyzję o przyznaniu dodatku podejmuje kierownik urzędu.
-
Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nie przekraczającej 40 % wynagrodzenia zasadniczego.
-
Dodatek specjalny może być przyznany w większej wysokości, w szczególności z tytułu pozyskania środków w ramach funduszy zewnętrznych, realizacji projektów oraz ich rozliczenia.
-
Dodatek Specjalny jest proporcjonalnie zmniejszany za czas nieobecności wynikających z ustawy o świadczeniach pieniężnych w razie choroby i macierzyństwa.
Rozdział VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 22
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa pracy.
§ 23
Integralną część Regulaminu stanowią załączniki od nr 1 do nr 2.
§ 24
Pracodawca w każdym czasie udostępnia na żądanie pracownika Regulamin i w razie potrzeby wyjaśnia jego treść.
§ 25
Regulamin obowiązuje na czas nieokreślony. Wszelkie zmiany regulaminu następują w formie pisemnej w trybie obowiązującym dla jego ustalania.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu
wynagradzania pracowników samorządowych
zatrudnionych w Urzędzie Gminy Sorkwity
Tabela minimalnych kwot wynagrodzenia zasadniczego pracowników
Urzędu Gminy Sorkwity
Kategoria zaszeregowania
|
Kwota w złotych
|
I
|
3.300- 3.500
|
II
|
3.350- 3.600
|
III
|
3.400- 3.700
|
IV
|
3.450- 3.800
|
V
|
3.500- 3.900
|
VI
|
3.550- 4.000
|
VII
|
3.600- 4.100
|
VIII
|
3.650- 4.200
|
IX
|
3.700- 4.300
|
X
|
3.800- 4.500
|
XI
|
3.900- 4.800
|
XII
|
4.000- 5.000
|
XIII
|
4.100- 5.300
|
XIV
|
4.200- 5.500
|
XV
|
4.300- 5.900
|
XVI
|
4.400- 6.500
|
XVII
|
4.600- 7.000
|
XVIII
|
4.800- 8.000
|
XIX
|
5.000- 9.000
|
XX
|
5.200- 10.000
|
Załącznik Nr 2 do Regulaminu
wynagradzania pracowników samorządowych
zatrudnionych w Urzędzie Gminy Sorkwity
Wykaz stanowisk, minimalny poziom wynagrodzenia zasadniczego ustalony w kategoriach zaszeregowania oraz minimalne wymagania kwalifikacyjne niezbędne do wykonywania pracy
na poszczególnych stanowiskach dla pracowników samorządowych zatrudnionych
L.p.
|
Stanowisko
|
Kategoria zaszeregowania
|
Maksymalny poziom dodatku funkcyjnego
(kwota w złotych)
|
Wymagania kwalifikacyjne1)
|
|
Wykształcenie oraz umiejętności zawodowe
|
Staż pracy w latach
|
||||
|
Stanowiska kierownicze urzędnicze
|
||||
1
|
Sekretarz gminy
|
XVII-XX
|
2.900
|
wyższe2)
|
4
|
2
|
Kierownik referatu
|
XIII-XIX
|
2.500
|
wyższe2)
|
4
|
3
|
Kierownik urzędu stanu cywilnego
|
XVI-XVIII
|
1.800
|
według odrębnych przepisów
|
|
4
|
Zastępca kierownika referatu
|
XIII- XVIII
|
1.500
|
wyższe2)
|
4
|
5
|
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, inspektor ochrony danych (administrator bezpieczeństwa informacji), geodeta gminny
|
XIV-XVI
|
----
|
według odrębnych przepisów
|
|
Stanowiska kierownicze urzędnicze w samorządowych jednostkach organizacyjnych
|
|||||
1
|
Dyrektor (Kierownik, naczelnik) samorządowej jednostki organizacyjnej
|
XVIII-XX
|
2.700
|
wyższe2) lub
według odrębnych przepisów
|
5 lub
według odrębnych przepisów
|
Stanowiska urzędnicze
|
|||||
1
|
Radca prawny
|
XIII-XVIII
|
Według odrębnych przepisów
|
||
2
|
Inspektor
|
XI-XVIII
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
3
5
|
3
|
Informatyk
Podinspektor
|
X-XVII
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
-
3
|
4
|
Samodzielny referent
|
X-XVII
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
1
4
|
|
Starszy referent
|
IX- XVI
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
-
2
|
5
|
Kasjer,
referent
|
VIII-XVI
|
-
|
średnie3)
|
2
|
6
|
młodszy księgowy,
młodszy referent,
|
VII-XIII
|
-
|
średnie3)
|
-
|
Stanowiska pomocnicze i obsługi
|
|||||
7
|
Sekretarka
|
VII-XV
|
-
|
średnie3)
|
-
|
8
|
Kierowca samochodu osobowego
|
VI-XIV
|
-
|
według odrębnych przepisów
|
|
9
|
Pomoc administracyjna
|
IV- XIV
|
-
|
zasadnicze4)
|
-
|
10
|
Sprzątaczka
|
II-XIII
|
-
|
podstawowe5)
|
-
|
11
|
Robotnik
|
II-XIII
|
-
|
podstawowe5)
|
-
|
Stanowiska, na których nawiązanie stosunku pracy następuje w ramach robót publicznych
lub prac interwencyjnych
|
|||||
12
|
Pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych
lub prac interwencyjnych
|
XII- XVI
|
-
|
wyższe2)
|
4
|
XI- XV
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
3
5
|
||
X- XIV
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
2
4
|
||
13
|
Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych
lub prac interwencyjnych
|
IX- XIII
|
-
|
wyższe2)
średnie3)
|
-
3
|
VIII- XII
|
-
|
średnie3)
|
2
|
||
VII- XI
|
-
|
średnie3)
|
-
|
1) Minimalne wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy dla kierowniczych stanowisk urzędniczych i stanowisk urzędniczych, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę, które są określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia, uwzględniają wymagania określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530), przy czym do stażu pracy wymaganego na kierowniczych stanowiskach urzędniczych wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej, zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy.
2) Wykształcenie wyższe – rozumie się przez to ukończenie studiów potwierdzone dyplomem, o którym mowa w art. 77 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742 i 1088), w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.
3) Wykształcenie średnie – rozumie się przez to wykształcenie średnie lub średnie branżowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900), o odpowiednim profilu
umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Sorkwity |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-07-03 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rzekanowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-07-10 09:09:19 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Kazimierz Piaścik |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-07-10 09:09:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Kazimierz Piaścik |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-10 09:09:57 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 206 raz(y) |