ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sorkwity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Inne ogłoszenia

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Jak organizować kształcenie w czasie epidemii? Zalecenia i nowe rozwiązania prawne.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-08-13 14:26:28 przez Kazimierz Piaścik

Akapit nr - brak tytułu

Przygotowujemy się na bezpieczny powrót uczniów do szkół od 1 września. Opracowaliśmy odpowiednie regulacje prawne, wytyczne i zalecenia, które w razie zagrożenia epidemicznego pozwolą wprowadzić adekwatne do danej sytuacji rozwiązania. Stale współpracujemy też z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Ministerstwem Zdrowia w tym zakresie. 
Nowe rozwiązania prawne pozwalają m.in. wprowadzić model mieszany pracy szkoły i placówki czy nauczanie zdalne. Decyzja taka będzie możliwa po otrzymaniu pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego i zgody organu prowadzącego. Z kolei zalecenia dla szkół, które znajdują się w strefie żółtej i czerwonej, zakładają m.in. elastyczne przychodzenie klas do szkoły, ograniczenie do minimum przebywania w szkole osób z zewnątrz, stosowanie osłony ust i nosa czy wyznaczenie stałych sal lekcyjnych. Zalecenia te dyrektor może zastosować, uwzględniając specyfikę swojej placówki. 
Do wiadomości dołączam nowe regulacje prawne, zalecenia dla szkół ze strefy żółtej i czerwonej, informację prasową oraz plakaty informacyjne dla uczniów i rodziców. Na naszej stronie znajdą również Państwo zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi związanych z powrotem uczniów do szkół i placówek od 1 września https://www.gov.pl/web/edukacja/qa-powrot-uczniow-do-szkol-i-placowek-1-wrzesnia-2020-r.
Zachęcam Państwa do bieżącego śledzenia informacji udostępnianych na stronie internetowej MEN.
 
Z wyrazami szacunku
Dariusz Piontkowski
Minister Edukacji Narodowej
 
 
 
« powrót do poprzedniej strony