Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wpisanie treści zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Wpisanie treści zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnegoSzczegóły informacji
Wpisanie treści zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Kierownik Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste - "USC", "EL", "DO"
Ogłoszono dnia: 2009-10-27 13:41:33
Termin załatwienia
Niezwłocznie (w sprawach skomplikowanych w ciągu 1 tygodnia od dnia złożenia wniosku)
Osoba kontaktowa
Małgorzata Kaźmierowicz
Miejsce załatwienia
U.G. Sorkwity ul. Olsztyńska 16A, 11-731 Sorkwity, pok. nr 6 (USC)
Telefon kontaktowy
(089) 7428532
Adres e-mail
usc.sorkwity@mragowo.net
Sposób załatwienia
Wpisanie zagranicznego aktu do polskich ksiąg stanu cywilnego
Miejsce odbioru
USC
Wymagane Dokumenty
- pisemny wniosek o wpisanie zagranicznego aktu do polskich ksiąg
- oryginał zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego urzędowym przekładem na język polski,
- dowody osobiste (do wglądu),
- oświadczenie wnioskodawcy, iż wcześniej nie dokonał wpisania powyższego aktu w księgach innego urzędu stanu cywilnego na terytorium RP.
- opłata skarbowa,
- oryginał zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego urzędowym przekładem na język polski,
- dowody osobiste (do wglądu),
- oświadczenie wnioskodawcy, iż wcześniej nie dokonał wpisania powyższego aktu w księgach innego urzędu stanu cywilnego na terytorium RP.
- opłata skarbowa,
Czas realizacji
Niezwłocznie ( w sprawach skomplikowanych w ciągu 1 tygodnia od dnia złożenia wniosku)
Opłaty
Sporządzenie aktu małżeństwa – 50,00 zł
Opłatę wnosi się wraz z wnioskiem w kasie Urzędu Gminy Sorkwity lub na kont: B.S. Mikołajki Oddział w Mrągowie
nr 43 9350 0001 0216 5293 2072 0001
Opłatę wnosi się wraz z wnioskiem w kasie Urzędu Gminy Sorkwity lub na kont: B.S. Mikołajki Oddział w Mrągowie
nr 43 9350 0001 0216 5293 2072 0001
Tryb odwoławczy
W ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji odmownej - odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika USC.
Uwagi
1. Wniosek składa się do USC właściwego ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy, a w przypadku braku takiego miejsca w kraju – ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania w kraju.
2. W przypadku gdy zagraniczny odpis stanu cywilnego nie zawiera wszystkich danych osób, które zgodnie z prawem Polskim winien zawierać bądź zawiera te dane ale w formie nieprawidłowej – dokonuje się uzupełnienia lub sprostowania wpisanego aktu stanu cywilnego.
2. W przypadku gdy zagraniczny odpis stanu cywilnego nie zawiera wszystkich danych osób, które zgodnie z prawem Polskim winien zawierać bądź zawiera te dane ale w formie nieprawidłowej – dokonuje się uzupełnienia lub sprostowania wpisanego aktu stanu cywilnego.
Podstawa prawna
- art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. z 2004r. Dz.U.nr 161, poz.1688 z późn. zm.),