Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Dokonanie czynności zameldowania na pobyt stały Drukuj informacjęSprawa: Dokonanie czynności zameldowania na pobyt stałySzczegóły informacji
Dokonanie czynności zameldowania na pobyt stały
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych (EL)
Ogłoszono dnia: 2009-10-27 13:41:30
Termin załatwienia
Od ręki
Osoba kontaktowa
Beata Ślęzak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr 6
Pokój nr 6
Telefon kontaktowy
(089) 7428532
Sposób załatwienia
- wypełnić druk ,, zgłoszenie pobytu stałego’’
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr 6
Pokój nr 6
Wymagane Dokumenty
- Zaświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
-dowód osobisty (w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia)
-książeczka wojskowa, (mężczyźni)
-dowód osobisty właścicieli lokalu.
- do wglądu; akt notarialny lub wypis z księgi wieczystej
-dowód osobisty (w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia)
-książeczka wojskowa, (mężczyźni)
-dowód osobisty właścicieli lokalu.
- do wglądu; akt notarialny lub wypis z księgi wieczystej
Czas realizacji
Od ręki
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
brak
Uwagi
- Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca na terytorium Rzeczpospolitej polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego
-Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane w Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia dziecka.
-Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane w Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia dziecka.
Podstawa prawna
-Ustaw o Ewidencji Ludności i dowodach osobistych z 10 kwietnia 1974r ( Dz. U z 2006r.nr,179 poz.993 z późniejszymi zmianami .
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dn.24 grudnia 2002r,w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych .( DzU.z 2002r. nr.236poz,1999) ze zmianami.
- Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego ( tekst jednolity Dz.U. z 2000r.Nr.98, poz,1071 ze zmianami)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dn.24 grudnia 2002r,w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych .( DzU.z 2002r. nr.236poz,1999) ze zmianami.
- Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego ( tekst jednolity Dz.U. z 2000r.Nr.98, poz,1071 ze zmianami)