ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sorkwity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Dowód OsobistyDrukuj informacjęSprawa: Dowód Osobisty

Szczegóły informacji

Dowód Osobisty

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych (EL)

Ogłoszono dnia: 2009-10-27 13:41:28

Termin załatwienia

niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Beata Ślęzak

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr 6

Telefon kontaktowy

(089) 7428532

Sposób załatwienia

Wniosek składa się osobiście.
Osoby w wieku do 13r.ż – wniosek składają w obecności obojga rodziców lub opiekunów prawnych.
Od 13-18 r.ż- składają wniosek w obecności jednego z rodziców lub opiekuna prawnego.
Dowód osobisty wydany osobie niepełnoletniej ważny jest 5 lat.
Dowód osobisty może być wydany osobie, która nie ukończyła 13r.ż na uzasadniony wniosek rodziców.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr 6

Wymagane Dokumenty

-do wniosku dołącza się dwie aktualne fotografie o wymiarach 35- 45mm, przedstawiając te osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
-dowód uiszczenia opłaty 30zł, lub dokument uzasadniający zwolnienie z opłaty.
-skrócony odpis aktu urodzenia w przypadku osób które nie zawarły małżeństwa.
-odpis skrócony aktu małżeństwa w przypadku osób o stanie cywilnym mężatka lub żonaty z aktualnie używanym nazwiskiem.
-jeżeli akty zostały sporządzone w tutejszym urzędzie USC aktów nie dołącza się.
-dowód do wglądu.

Czas realizacji

30 dni

Opłaty

30zł

Tryb odwoławczy

14 dni od daty dostarczenia decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego do Wojewody warmińsko – mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Sorkwity.

Uwagi

Zgodnie ze zmianą w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych w przypadku zmiany danych, które umieszcza się w dowodzie osobistym (zmiana adresu zamieszkania zmiany nazwiska lub imienia) dowód osobisty należy wymienić w terminie14 dni. W przypadku nie złożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego wymianę po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności – dotychczasowy dowód osobisty zostanie unieważniony z urzędu.

Podstawa prawna

-Ustaw o Ewidencji Ludności i dowodach osobistych z 10 kwietnia 1974r ( Dz. U z 2006r.nr,179 poz.993 z późniejszymi zmianami .
-Rozporządzenie Rady Ministrów z dn, 6lutego 2009r w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydania dowodu osobistego ich unieważniania , wymiany , zwrotu lub utraty.( Dz.U.z 2009r.Nr,47,poz,384)
-Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r, zmieniające rozporządzenie w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego, (Dz. U z dnia 24 września 2004r.)
« powrót do poprzedniej strony