Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: GOPS.110.03.2015Drukuj informację Ogłoszenie numer: GOPS.110.03.2015Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Asystent rodziny
Miejsce pracy: Sorkwity
Wymiar etatu:
Ilość etatów:
Wydział: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Data udostępnienia: 2015-01-19
Ogłoszono dnia: 2015-01-19 przez Dorota Długozima-Cyba
Termin składania dokumentów: 2015-01-27 00:00:00
Nr ogłoszenia: GOPS.110.03.2015
Zlecający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sorkwitach
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
-
niekaralność prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe - oświadczenie,
-
nieposzlakowana opinia,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
-
pełnia władzy rodzicielskiej,
-
wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
-
wykształcenie:
-
wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub -
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem
z zakresu pracy dziećmi i rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub -
studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011
w sprawie szkoleń na asystenta rodziny, Dz. U. z dnia 20 grudnia 2011)
i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub -
wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011
w sprawie szkoleń na asystenta rodziny, Dz. U. z dnia 20 grudnia 2011),
a także udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny
i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, alkoholizmowi, narkomanii, ochrony danych osobowych, -
prawo jazdy kat. „B” oraz posiadanie własnego środka transportu.
b. Wymagania dodatkowe:
-
znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
-
wysoka kultura osobista,
-
umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
-
znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy
z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej, -
samodzielność, komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność, zdolności organizacyjne,
-
odporność na sytuacje stresowe,
-
umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodzinami.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; -
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
-
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi;
-
wspieranie aktywności społecznej rodzin;
-
motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
-
udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
-
motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
-
udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
-
podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
-
prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
-
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
-
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
-
współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną;
-
wykonywanie innych czynności w oparciu o ustawę z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
-
Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy (40 godz. tygodniowo).
-
Osoba zatrudniona będzie wykonywać pracę w miejscu zamieszkania rodzin objętych pomocą,
-
Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
-
Umowa na czas określony.
V. Wymagane dokumenty:
-
CV, opatrzone klauzulą „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych”.
-
List motywacyjny,
-
Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
-
Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy)
-
Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje,
-
Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
-
Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni
z praw publicznych, -
Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
Kopia dowodu osobistego,
-
Oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,
-
Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
b. Sposób:
c. Miejsce:
VII. Informacje dodatkowe:
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sorkwitach
(-) Dorota Długozima-Cyba
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Sorkwity |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dorota Długozima-Cyba |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-01-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dorota Długozima-Cyba |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-01-20 07:42:40 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Rafał Januszkiewicz |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-01-20 07:50:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Rafał Januszkiewicz |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-04-14 12:43:04 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4390 raz(y) |