ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sorkwity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Sprawozdania

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY SORKWITY ZA 2017 ROK.

Informacja ogłoszona dnia 2018-03-29 14:39:31 przez Kazimierz Piaścik

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dnia 21 grudnia 2016 r. został uchwalony przez Radę Gminy w Sorkwitach budżet Gminy, który zakładał osiągnięcie 20.936.250,00 zł dochodów oraz limit wydatków na kwotę 22.180.000,00 zł. Planowany deficyt w kwocie 1.243.750,00 zł pokryty miał być kredytem bankowym.
W ciągu ubiegłego roku budżet był zmieniany piętnastokrotnie, z tego dziesięciokrotnie przez Radę Gminy i pięciokrotnie przez Wójta Gminy.
Ostateczna wersja budżetu uchwalona przez Radę Gminy w Sorkwitach w dniu 22 grudnia 2017 r. uchwałą Nr XXXIV/230/2017 zakładała osiągnięcie dochodów w wysokości 22.320.376,53 zł i wydatków w kwocie 23.549.126,53 zł, oraz deficyt budżetowy w kwocie 1.228.750,00 zł.
 
I. DOCHODY
 
Za 2017 r. osiągnięto 20.885.854,72 zł dochodów, co stanowi 93,6% wykonania w stosunku do sum planowanych,w tym dochody majątkowe na kwotę 1.097.900,27 zł, a dochody bieżące na kwotę 19.787.954,45 zł. Realizację dochodów według działów i rozdziałów przedstawia załącznik Nr 1 do niniejszej informacji.
 
Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo
 
Uzyskane dochody w kwocie 504.300,07 zł składają się z wpłat mieszkańców na budowę wodociągów w wysokości 11.375,00 zł, kwota 422.784,93 zł. stanowi dotację na zwrot podatku akcyzowego za paliwo dla rolników posiadających grunty rolne na terenie  gminy Sorkwity. Kwota 23.042,05 zł stanowi wartość dofinansowania z WFOŚ i GW w Olsztynie na usuwanie azbestu i wyrobów z azbestu z terenu Gminy Sorkwity w  2017 r., natomiast kwota 8.218,09 zł stanowi wpłaty beneficjentów z tytułu udziału własnego w likwidacji azbestu za 2017 r. i częściowo za 2016. Kwota 38.880,00 zł, stanowi wartość dofinansowania z  WFOŚ i GW w Olsztynie na likwidację barszczu Sosnowskiego na terenie Gminy Sorkwity.
 
Dział 020 – Leśnictwo 
 
Dochody w tym dziale wynoszą 7.056,90 zł, są to wpływy z czynszu dzierżawnego za obwody łowieckie za 2017 r.
 
Dział 600 – Transport i łączność 
 
Dochody w tym dziale wynoszą 235.384,37 zł, wpływy z tytułu opłat za zajęcie pasów drogowych w 2017 r., stanowią kwotę 14.470,93 zł, kwota 150.913,44 zł, stanowi dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. ”Przebudowa ul. Jeziornej w Warpunach”, na podstawie podpisanej  umowy z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie z PROW na lata 2014-2020,  operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”. Kwota 70.000,00 zł, została pozyskana z Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Marszałkowskiego na zadanie pn. ”Remont i modernizacja drogi gminnej w Burszewie”, jako na drogę stanowiącą dojazd do gruntów rolnych.
 
Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa
 
Łączne wpływy w tym dziale wynoszą 449.130,82 zł i pochodzą z:
-  wpłat za dzierżawę i najem mienia komunalnego na kwotę                                     67.966,29 zł
- wpływy z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności            7.800,00 zł
-  sprzedaży mienia komunalnego w kwocie                                                            351.416,44 zł
- odsetek od nieterminowej zapłaty w kwocie                                                              2.206,91 zł
  -  wpływy z różnych opłat                                                                                          9.080,00 zł
  - wpływy z opłat za trwały zarząd i użytkowanie wieczyste gruntów                              2.890,79 zł
  -  dotacja z Urzędu Marszałkowskiego (plac zabaw Nibork)                                          7.770,39 zł
                                                                                                                                                 
 
Dział 750 - Administracja publiczna
 
      Uzyskane dochody w kwocie 136.845,78 zł pochodzą z: Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie z dotacji na wykonanie zadań rządowych zleconych gminie w kwocie 30.532,00 zł, kwota 1,55 zł, stanowi 5% kwoty z tytułu udostępnienia danych osobowych, pozostałe dochody pochodzą z drobnych usług i innych opłat w kwocie 23.180,95 zł., w tym kosztów upomnień i zwrotu kosztów procesowych w kwocie 7.286,48 zł, oraz z odsetek od nieterminowych wpłat w kwocie 2.731,94 zł. Kwota 80.399,34 zł stanowi wartość odszkodowania wpłaconego dla Gminy Sorkwity z tytułu sfałszowanych wyborów Wójta Gminy w 2006 r. na postawie ugody zawartej na II transzę odszkodowania.
           
Dział 751 – Urzędy Naczelnych Organów Władzy
 
Uzyskane dochody w kwocie 2.070,00 zł pochodzą z dotacji z Krajowego Biura Wyborczego w Olsztynie na aktualizację list wyborców w wysokości 950,00 zł oraz z dotacji w kwocie 1.120,00 zł na zakup urn wyborczych. 
           
Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
 
Uzyskane dochody w kwocie 11.600,00 zł pochodzą z dotacji Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie w kwocie 10.000,00zł, na dofinansowanie remontu Remizy OSP w Gizewie, kwota 1.600,00zł, stanowi dotację ze Starostwa Powiatowego w Mrągowie na zakup butli tlenowych dla OSP Rybno.
 
Dział 756 – Dochody od osób prawnych i fizycznych
 
Osiągnięte dochody w tym dziale wynoszą 4.863.981,50 zł. W rozdziale wpływy z podatku dochodowego dochody wynoszą 4.530,79 zł i pochodzą z podatku od działalności gospodarczej opłaconej w formie karty podatkowej. Ponadto wpływy pochodzą z następujących podatków:
 
-  z podatku od nieruchomości w kwocie                                                    2.065.623,74 zł
-  z podatku rolnego w kwocie                                                                      778.084,10 zł
-  z podatku leśnego w kwocie                                                                     165.266,40 zł
-  z podatku od środków transportowych w kwocie                                           17.350,19 zł
-  z podatku od czynności cywilno-prawnych w kwocie                                   158.190,00 zł
 
Poza tym osiągnięto wpływy z opłaty miejscowej w kwocie 33.097,82 zł, odsetek z tytułu nieterminowych wpłat podatków w kwocie 8.984,55 zł, podatku od spadków i darowizn w kwocie 16.137,00 zł, kwota 6.528,00 zł, stanowi rekompensatę za utracone podatki pod jeziorami.
Realizację łącznego zobowiązania pieniężnego za 2017 r. przedstawia załącznik nr 1b do niniejszej informacji.
Realizację i stan poszczególnych należności w rozdziałach 75615 i 75616 przedstawia załącznik nr 1c do niniejszego sprawozdania.
Na skutek obniżenia górnych stawek podatkowych przez Radę Gminy do budżetu gminy w 2017 r. nie wpłynęło 692.073,30 zł.
W rozdziale 75618 uzyskano dochody w kwocie 82.994,35 zł, w tym  wpływy od zezwoleń na sprzedaż alkoholu stanowią kwotę 64.557,35 zł, a opłata skarbowa stanowi kwotę 18.437,00 zł.
W rozdziale 75621 udziały gmin w podatkach uzyskano wpływy w kwocie 1.527.194,56zł, z tego z podatku dochodowego od osób fizycznych uzyskano kwotę 1.519.118,00 zł, a z podatku dochodowego od osób prawnych kwotę 8.076,56 zł.
 
Dział 758 – Różne rozliczenia
 
W okresie 2017 r. do budżetu gminy w tym dziale wpływy osiągnęły kwotę 6.462.249,00 zł, z tego:
 
-  część oświatowa subwencji ogólnej w kwocie                                                 4.165,531,00 zł
-  część wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie                                            2.284.531,00 zł
-  część równoważąca subwencji ogólnej w kwocie                                                 12.187,00 zł
 
Dział 801 – Oświata i wychowanie
 
Uzyskane dochody w okresie 2017 r. w kwocie 778.737,01 zł pochodzą z opłat za centralne ogrzewanie i czynszów mieszkaniowych oraz pozostałych wpływów w kwocie 16.303,42 zł, różnych dochodów w kwocie 4.168,83zł., odsetek w wysokości 4,78 zł. Kwota 31.163,32 zł stanowi zwrot kosztów utrzymania otrzymanych od innych jednostek samorządu terytorialnego  na wychowanków przedszkoli niepublicznych uczęszczających do przedszkoli na terenie gminy Sorkwity, a nie będących jej mieszkańcami oraz kwota 5.893,65 zł, która stanowi dotację przekazaną za swoich mieszkańców przez inne samorządy, na podstawie porozumienia na naukę religii ewangelickiej w SP w Sorkwitach. Kwota 3.800,00 zł stanowi dotację zgodnie z porozumieniem  z  Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi na dodatkowe nauczanie języka angielskiego w klasach szkoły podstawowej i trzecich gimnazjum. Kwota 144.504,00 zł, stanowi  środki dotacji na wychowanków przedszkola przekazaną przez Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki. Kwota 58.053,21 zł, stanowi dotację przekazaną przez Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki na wyposażenie szkół podstawowych i gimnazjów w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe, a kwota dotacji w wysokości 8.910,90 zł, przeznaczona jest na doposażenie gabinetów profilaktyki zdrowotnej.  Dochody w kwocie 214,65 zł, stanowią wpływy do budżetu pozostałości środków finansowych, gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostek budżetowych. Dotację w kwocie 6.220,25 zł otrzymano w związku z podpisaniem umowy nr 25/33/ETAs2016 o dofinansowanie projektu w ramach Programu English Teaching finansowanego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności za pośrednictwem Nidzickiej Fundacji NIDA. Beneficjentem środków jest Zespół Szkół w Zyndaki 2. W ramach programu dzieci ze szkoły podstawowej miały dodatkowy angielski. Kwota 500.000,00 zł, stanowi dofinansowanie budowy Sali sportowej w Zespole Szkół Zyndaki 2 otrzymane na podstawie umowy zawartej z Ministerstwem Sportu i Turystyki.
 
Dział 852 – Opieka społeczna
 
Dochody w kwocie 839.105,27 zł pochodzą z:
 
 -   dotacja na składki na ubezpieczenia zdrowotne                                                37.063,31 zł
-  dotacji na zasiłki i pomoc w naturze                                                              223.444,90 zł
-  dotacji na dodatek energetyczny                                                                       1.792,18 zł
-  dotacji na zasiłki stałe                                                                                  172.429,37 zł
-  dotacji na utrzymanie GOPS w kwocie                                                          100.700,24 zł
-  pomoc w zakresie dożywiania                                                                       243.200,00 zł
-  odpłatności podopiecznych korzystających z usług opiekuńczych w kwocie         60.472,46 zł
-  innych (odsetki i zwrot koszt.upomień)                                                                      2,81 zł.
 
Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
 
Dochody osiągnięte w tym dziale stanowią kwotę 103.264,00 zł pochodzą z dotacji na pomoc materialną dla uczniów.
 
Dział 855 – Rodzina
 
Dochody w kwocie 5.954.612,94 zł pochodzą z:
- dotacji na świadczenie wychowawcze                                                         3.581.032,94 zł,
-  dotacji na świadczenia rodzinne oraz składki
na ubezp. emeryt. i rent. z ubezp.społecznego                                           2.340.870,91 zł
  - dotacja na Kartę Dużej Rodziny                                                                           120,60 zł
- dotacji na wsparcie rodziny                                                                             10.805,00 zł
- dotacji na wydatki program „za życiem”                                                             4.000,50 zł
-  zwrotu z tytułu zaliczek alimentacyjnych (50%) i FA                                          5.550,17 zł
   -  innych (odsetki i zwrot koszt.upomień)                                                               845,20 zł
   - zwrot niesłusznie pobranych świadczeń za 2016r.                                            11.387,62 zł
 
 
Dział 900 – Gospodarka komunalna
 
Osiągnięte wpływy w kwocie 537.517,06 zł  składają się z kwoty 5.370,00 zł, która  stanowi wpłaty mieszkańców za budowę sieci kanalizacyjnej, kwota 7.964,27 zł, stanowi wpływy z Urzędu Marszałkowskiego oraz WFOŚ i GW w Olsztynie z tytułu opłat za ochronę środowiska, a kwota 524.182,79 zł, stanowi opłaty mieszkańców za gospodarkę odpadami .
 
 
II. ZADANIA Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ZLECONYCH GMINIE I INNYCH ZADAŃ ZLECONYCH USTAWAMI
 
Dotacje i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami za 2017 r. przedstawia załącznik nr 1a do niniejszej informacji. Dotacje i wydatki w stosunku do planu zostały zrealizowane w 98,1%.
 
III. WYDATKI
 
W 2017 r. zrealizowano wydatki na łączną kwotę 21.946.582,58 zł, co stanowi 93,2 % wielkości planowanych. Z ogólnej sumy wydatków przypada na:
 
a)       wydatki majątkowe                                     3.070.512,17 zł,
w tym:
                     -           inwestycje                         2.920.512,17 zł,
 
b)       wydatki bieżące                                        18.876.070,41 zł,
 
Realizację wydatków wg działów i rozdziałów przedstawia załącznik nr 2 do niniejszej informacji.
 
Z ogólnych wydatków przeznaczono na:
 
Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo
 
W roku 2017 wydatkowano kwotę 556.829,45 zł, co stanowi 99,7% wykonania planowanych w tym dziale wydatków. Z kwoty tej odprowadzono 2% wpływów z podatku rolnego na Izby Rolnicze w wysokości 15.404,94 zł. Kwota 422.784,93 zł stanowi zwrot podatku akcyzowego od paliwa dla rolników i koszt wypłaty zwrotu podatku rolnikom, a kwotę 41.212,49 zł stanowią wydatki związane z podwyższeniem estetyki sołectw oraz wydatki związane z organizacją święta plonów „Dożynki Gminne 2017”. Kwota 27.108,09 zł, stanowi wartość usług za usuwanie azbestu i wyrobów z azbestu z terenu Gminy Sorkwity w  2017 r. Kwota 38.880,00 zł, stanowi wartość usług związanych z likwidacją barszczu Sosnowskiego na terenie Gminy Sorkwity  dofinansowanych  z  WFOŚ i GW w Olsztynie. Kwota 11.439,00 zł, stanowi wartość wydatków inwestycyjnych zgodnie z zał. nr 3 do niniejszego sprawozdania, inwestycje przedstawia część IV sprawozdania.
 
Dział 600 – Transport i łączność
 
W roku 2017 wydatkowano na drogi gminne  kwotę 849.113,83 zł, Na wydatki majątkowe przeznaczono kwotę 654.861,47 zł, z kwoty tej wydatki inwestycyjne stanowią 504.861,47 zł, realizacja inwestycji przedstawiona jest w części IV niniejszego sprawozdania, natomiast kwota 150.000,00 zł, została zgodnie z podpisaną umową przekazana do Starostwa Powiatowego w Mrągowie jako pomoc finansowa na modernizację drogi Polska Wieś - Burszewo - Wola na odcinku w Gminie Sorkwity.  Na remonty dróg gminnych wykonane przez usługodawców zewnętrznych  wydatkowano kwotę 188.800,17 zł. Kwota 5.380,96 zł, została wydatkowana na zakup znalów drogowych i wykonanie tzw. ”śpiącego policjanta” na ul. Młynowej w Warpunach, a  kwota 71,23 zł, została wydatkowana na opłatę za zajęcie pasa drogowego.
 
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa
 
W roku 2017 w tym dziale wydatkowano kwotę 203.466,69zł, na wydatki związane z przygotowaniem mienia komunalnego do sprzedaży i jego utrzymaniem na kwotę 140.363,51 zł, w tej kwocie wydatków znajdują się nakłady  na wykaszanie terenów zielonych , gospodarkę odpadami komunalnymi z terenów gminnych oraz ubezpieczenie mienia. Kwota 15.936,00 zł, została wydatkowana na zakup tablic ogłoszeniowych w sołectwach oraz na zakup drobnego sprzętu dla sołectw. Kwota 47.167,18 zł stanowi wydatki inwestycyjne, które są  przedstawione szczegółowo w części IV niniejszej informacji.
 
Dział 710 – Działalność usługowa
 
     Wydatki w tym dziale wykonano na kwotę137.127,01 zł, są to koszty wykonania częściowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań w kwocie 74.550,30 zł, oraz utrzymanie cmentarzy komunalnych w kwocie 62.576,71 zł.
 
Dział 750 – Administracja publiczna
 
W roku 2017 w tym dziale wydatkowano 2.540.972,16 zł.
 
1.       Koszt działalności Rady Gminy wynosił:                   183.946,95 zł, z tego:
-      diety radnych -                                                        177.898,40 zł
-      pozostałe wydatki -                                                     6.048,55 zł
 
2.       Koszt utrzymania Urzędu Gminy wynosi  1.961.043,71 zł  z tego:
-      z zadań zleconych -                                                    63.676,79 zł
      w tym z dotacji:                                                           30.532,00 zł
-      z zadań własnych -                                                   1.897.366,92 zł
    -  z ogólnej sumy wydatków przypada na:
-    płace i pochodne -                                                    1.362.142,17 zł
-    materiały, energia, usługi -                                           368.336,40 zł
-    pozostałe koszty -                                                      226.823,48 zł.
 
      
Kwotę wydatków inwestycyjnych w wysokości 3.741,66zł., przedstawiono w części IV sprawozdania.
 
 
          Na wydatki związane ze wspólną obsługą jednostek samorządu terytorialnego tj. Zakład Obsługi Szkół wydatkowano kwotę 389.470,25 zł.
 
   -   z ogólnej sumy wydatków przypada na:
-    płace i pochodne -                                                   350.775,39 zł
-    materiały, energia, usługi -                                         28.843,45 zł
-    pozostałe koszty -                                                       9.851,41 zł.
 
   Na dzień 31.12.2017 r. zobowiązania w dziale stanowiły kwotę 176.321,01 zł,  zobowiązania wymagalne nie wystąpiły.
 
       
Dział 751 - Urzędy Naczelnych Organów Władzy
 
Wydatki w tym dziale  w kwocie 2.070,00zł stanowią koszty aktualizacji list wyborców w wysokości 950,00zł. Kwota 1.120,00zł stanowi wydatki na zakup urn wyborczych . 
 
Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne
 
W 2017 r. w tym dziale wydatkowano 141.997,65zł. Kwotę 19.070,61zł, stanowią wydatki inwestycyjne omówione w części IV sprawozdania. Pozostałe wydatki to koszty bieżące w wysokości 122.927,04 zł, związane z utrzymaniem Ochotniczych Straży Pożarnych w Sorkwitach, Rybnie, Warpunach i Gizewie, wydatki poniesiono na zakup sprzętu, paliwa, dostaw energii cieplnej i elektrycznej, ubezpieczenia mienia, gaszenia pożarów.
 
Dział 757 – Obsługa długu publicznego
 
W 2017 r. wydatki w tym dziale wyniosły 296.057,92 zł stanowią one odsetki od kredytów i pożyczek.
 
Dział 801 – Oświata i wychowanie
 
W 2017 r. w tym dziale wydatkowano kwotę 7.504.418,40 zł, co stanowi 34,19 % bieżących wydatków budżetowych.
 Z tego przypada na:
r. 80101 Szkoły Podstawowe -                                                 5.086.216,75 zł
t.80103 Oddziały przedszkolne w SP-                                           36.689,60 zł
r.80104 Przedszkola -                                                                660.410,22 zł
r.80106 Inne formy wychowania przedszkolnego                             56.505,95 zł
r. 80110 Gimnazja -                                                                  1.100.241,46 zł
r. 80113 Dowożenie uczniów do szkół -                                         211.439,29 zł
r. 80146 Dokształcanie i doskonalenie Nauczycieli                            6.406,08 zł
r. 80148 Stołówki szkolne                                                            197.093,10 zł
r, 80150 Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji  nauki i metod pracy dla dzieci i  młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych - 48.911,22 zł
r. 80195 Pozostała działalność -                                                   100.504,73 zł.
 
Z ogólnej sumy wydatkowano na działalność 4 szkół podstawowych kwoty na:
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne, wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń kwotę 1.647.848,21 zł.
  • materiały, energia, usługi                                                           164.801,59 zł
  • pozostałe wydatki                                                                     177.759,25 zł
  • dotacja dla niepublicznych szkół      podstawowych                     882.500,05 zł
  • dotacja  na naukę religii prawosławnej dla UM Mrągowo                   2.895,24 zł
  •  wydatki inwestycyjne                                                             2.210.412,41 zł
 
            Wypłacono dodatki wiejskie i mieszkaniowe dla nauczycieli, ekwiwalenty za środki bhp w wysokości 91.571,98 zł. Na zakup materiałów do bieżącej działalności w szkołach podstawowych przeznaczono kwotę 44.633,23 zł, z której zakupiono opał, środki do utrzymania czystości, materiały biurowo-kancelaryjne, druki szkolne, materiały remontowe do drobnych napraw wykonywanych przez konserwatorów, z tego m.in. Szkoła Podstawowa w Sorkwitach pozyskała środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Olsztynie na zorganizowanie miniogrodu na posesji szkolnej w wysokości 1.500,00 zł. Ponadto z dotacji sfinansowano zakup wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej w Szkole Podstawowej w Sorkwitach w kwocie 3.511,90 zł oraz w Szkole Podstawowej w Warpunach w kwocie 1.399,00 zł. Zakupiono pomoce dydaktyczne na wartość ogółem 42.899,45 zł w tym wydatki na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe 34.703,70 zł, oraz wydatki na zakup książek niebędących podręcznikami do biblioteki szkolnej w Sorkwitach w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 5.000,00 zł w tym dotacja 4.000,00 zł. Zakup energii cieplnej, elektrycznej i wody - w okresie sprawozdawczym na tego rodzaju usługi wydatkowano kwotę łączną w wysokości 50.584,38 zł. Wydatki na usługi remontowe w szkołach wyniosły 10.596,77 zł. Są to m.in. opłaty za naprawy kserokopiarek, konserwację sprzętu p.pożarowego, udrożnienie odwodnienia budynku szkolnego i remont instalacji c.o w SP Warpuny, naprawę instalacji elektrycznej i montaż podlicznika. Na pozostałe usługi tj. służbę medycyny pracy, usługi komunalne, transportowe, prowizje bankowe, oraz usługi telefoniczne wydatkowano 15.242,61 zł. Zwrot kosztów delegacji służbowych pracowników wyniósł 885,93 zł. Wydatki za ubezpieczenie mienia szkół, opłaty za korzystanie ze środowiska z tytułu emisji gazów i pyłów do powietrza, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyniosły 12.335,80 zł. Odpis na zakładowy fundusz świadczeń w wysokości 72.918,54 zł przekazano na odrębny rachunek bankowy Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Opłacono podatek od nieruchomości w wysokości 47,00 zł. Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej – na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników wydatkowano kwotę 845,15 zł. Dotacja na naukę religii prawosławnej dzieci z Gminy Sorkwity, przekazana w ramach porozumienia dla Urzędu Miasta Mrągowo stanowi wydatek w kwocie 2.895,24 zł. Kwota 882.500,05zł stanowi wartość dotacji przekazanej dla dwóch Szkół Niepublicznych tj. w Kozłowie i Choszczewie. Wydatki inwestycyjne w kwocie 2.210.412,41 zł, omówione zostały w części IV sprawozdania.
 
Na dzień 31.12.2017 r. zobowiązania w rozdziale stanowiły kwotę 219.004,52 zł, kwota ta stanowi zobowiązania niewymagalne.
 
    Wydatki poniesione w rozdziale 80103 w kwocie 36.689,60 zł, stanowią wartość dotacji przekazanej dla dwóch szkół niepublicznych tj. w Kozłowie i Choszczewie na odziały przedszkolne dla sześciolatków.
 
Wydatki w rozdziale 80104 na utrzymanie przedszkoli - wydatkowano kwotę 660.410,22 zł. Kwota ta stanowi łączną dotację udzieloną przedszkolom niepublicznym w Sorkwitach, Warpunach i Rozogach w wysokości  637.741,17 zł oraz zwrot kosztów utrzymania w przedszkolach dzieci z Gminy Sorkwity uczęszczających do  przedszkola w Mrągowie i Biskupcu w kwocie 22.669,05 zł przekazanej na podstawie pism  z UM Mrągowo.
 
    Wydatki poniesione w rozdziale 80106 w kwocie 56.505,95 zł, stanowią wartość dotacji przekazanej dla dwóch szkół niepublicznych tj. w Kozłowie i Choszczewie na niepubliczne punkty przedszkolne dla dzieci  3-5 lat.
Wydatki w rozdziale 80110 na gimnazja w Sorkwitach i w Warpunach wyniosły 1.100.241,46 zł.  Z ogólnej sumy wydatków przeznaczono na:
  • płace i pochodne                                      887.774,20  zł
  • materiały, energię i usługi                          126.898,65  zł
  • pozostałe wydatki                                      85.568,61  zł.
 
Wydatki na zakup opału, opłaty za energię elektryczną, wodę oraz wywóz nieczystości rozliczane są udziałem procentowym w wydatkach S.P Warpuny. Na pozostałe wydatki składają się dodatki wiejskie i mieszkaniowe wypłacane dla nauczycieli, koszty delegacji służbowych, ubezpieczenie budynków od ognia, szkolenia pracowników oraz odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
 
Na dzień 31.12.2017 r. zobowiązania w rozdziale stanowiły kwotę 54.791,88 zł, zobowiązania wymagalne nie wystąpiły.
 
W rozdziale 80113 wydatki na dowożenie uczniów do szkół wydatkowano 211.439,29 zł.
 
   W roku 2017 uczniowie z obwodu Zespołu Szkół w Sorkwitach oraz Zespołu Szkół w Zyndakach dowożeni byli do szkoły przez firmę PKS  Sp. z o.o w  Mrągowie. Przewoźnik  został wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego. Wydatki stanowią opłaty za bilety miesięczne dzieci dowożonych środkami komunikacji PKS, transportem przewoźników prywatnych, dowożenie dzieci niepełnosprawnych do ośrodka rehabilitacyjnego w Szczytnie oraz do Szkoły Specjalnej w Mrągowie.
 
W rozdziale 80146 na dokształcanie nauczycieli wydatki ogółem wynoszą 6.406,08 zł, z czego:
 
- dofinansowanie czesnego                                         3.000,00 zł
- szkolenia nauczycieli                                               3.406,08 zł.
 
Wydatki w rozdziale 80148 Stołówki Szkolne wyniosły 197.093,10 zł, w tym:
 
płace i pochodne                 -                                          157.509,72 zł
materiały , energia, usługi   -                                             26.864,53 zł
pozostałe wydatki                -                                             7.366,72 zł.
wydatki inwestycyjne           -                                              5.352,13 zł.
 
     
      W rozdziale 80150 wydatki poniesiono w kwocie 48.911,22 zł.
 
      Kwota ta stanowi wartość wypłaconych dodatków wiejskich i mieszkaniowych, wynagrodzeń , składek ZUS oraz odpisu na  ZFŚS z tytułu realizacji zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych i gimnazjach .
 
W rozdziale 80195 poniesiono wydatki w wysokości 100.504,73 zł, z kwoty tej:
 
-  przekazano odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów w wysokości 45.123,92 zł,
- wydatki w wysokości 6.875,41 zł dotyczą Projektu pt. „Klub Języka angielskiego” realizowany w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Celem programu grantowego SMALL GRANTS jest umożliwienie realizacji na terenach wiejskich projektów zwiększających motywację i zainteresowanie uczeniem się języka angielskiego, podnoszących znajomość języka angielskiego wśród dzieci i młodzieży wiejskiej, poprawiających efektywność nauczania, szczególnie w zakresie komunikatywności. Projekt realizowany był w Zespole Szkół Zyndaki.
- wydatki w wysokości 48.505,40 zł dotyczą  realizacji Projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej” w ramach Programu Operacyjnego WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej w Warpunach. Umowa podpisana jest z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji. W ramach realizacji programu Erasmus+ czworo nauczycieli ze Szkoły w Warpunach wzięło udział w wakacyjnych kursach języka angielskiego w Wielkiej Brytanii. Nauczyciel języka angielskiego uczestniczył w kursie metodycznym, dzięki któremu wzbogacił swoją wiedzę metodyczną z zakresu metodyki nauczania tegoż języka. Pozostali trzej uczestnicy mobilności skorzystali z formy nauki i doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim przez codzienny kontakt z przedstawicielami innych nacji oraz rodowitymi Brytyjczykami, a także przez uczestnictwo w wycieczkach oraz formach aktywności organizowanych przez szkołę.
 
Dział 851 – Ochrona zdrowia
 
W 2017 r. w dziale 851 wydatkowano kwotę 52.712,38 zł,  co stanowi 81,1% ogółu wydatków planowanych w tym dziale.
W rozdziale 85153 kwota 4.523,80 zł stanowi wydatki związane przeciwdziałaniem narkomanii, są to wydatki związane ze szkoleniami i programami dydaktycznymi na temat zapobiegania narkomanii. Wydatki w rozdziale 85154 przeznaczono na przeciwdziałanie skutkom szerzenia się alkoholizmu w wysokości 48.197,58 zł, w łącznej kwocie wydatków mieszczą się m.in. kwoty wynagrodzenia dla koordynatora GKRPA , opłaty prawnika ds. pomocy rodzinom z problemem alkoholowym oraz szkolenia i programy o tematyce antyalkoholowej.
 
Dział 852 – Opieka społeczna
 
W 2017 r. na pomoc społeczną wydano 1.885.570,87 zł.
 
W rozdziale 85202 - Domy Pomocy Społecznej wydatkowano kwotę  246 580,75 zł .
 
Jest  to wartość świadczeń jaką poniosła Gmina Sorkwity za pobyt czworga mieszkańców gminy w Domu Pomocy Społecznej ”Arka” w Mikołajkach, za pobyt jednego z mieszkańców  gminy w Domu Pomocy Społecznej w Drużykowej, &nbs

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Sorkwity
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Łuciuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-03-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Łuciuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-03-29 13:56:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Kazimierz Piaścik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-03-29 14:39:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Kazimierz Piaścik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-03-29 14:39:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1192 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony