Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Dowód osobisty - utrataDrukuj informacjęSprawa: Dowód osobisty - utrataSzczegóły informacji
Dowód osobisty - utrata
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych (EL)
Ogłoszono dnia: 2009-10-27 13:41:33
Termin załatwienia
niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Beata Ślęzak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr 6
Pokój nr 6
Telefon kontaktowy
(089) 7428532
Adres e-mail
ewlu.sorkwity@mragowo.net
Sposób załatwienia
- wydanie nowego dowodu osobistego w miejsce utraconego.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Sorkwity
Pokój nr.6
Pokój nr.6
Wymagane Dokumenty
-do wniosku dołącza się dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50cm na 4,50cm.
-dowód uiszczenia opłaty 30zł.
-do wniosku o ponowne wydanie dowodu osobistego nie załącza się odpisów aktów stanu cywilnego jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie.
-poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający obywatelstwo polskie, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby.
- zawiadomienie o utracie dowodu, wskazując datę utraty.
-dowód uiszczenia opłaty 30zł.
-do wniosku o ponowne wydanie dowodu osobistego nie załącza się odpisów aktów stanu cywilnego jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie.
-poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający obywatelstwo polskie, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby.
- zawiadomienie o utracie dowodu, wskazując datę utraty.
Czas realizacji
30 dni
Opłaty
brak opłat
Tryb odwoławczy
14 dni od daty dostarczenia decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego do Wojewody warmińsko – mazurskiego, za pośrednictwem Wójta Gminy Sorkwity.
Uwagi
Osoba która utraciła dowód osobisty jest obowiązana, niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie organ gminy w miejscu swojego pobytu. Organ gminy wydaje zaświadczenie wolne od opłaty, ważne do czasu wydania nowego dokumentu tożsamości. W przypadku odnalezienia dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony – należy o tym fakcie powiadomić organ gminy, w którym była zgłoszona utrata.
Podstawa prawna
-Ustaw o Ewidencji Ludności i dowodach osobistych z 10 kwietnia 1974r ( Dz. U z 2006r.nr,179 poz.993 z późniejszymi zmianami .( Art.42 ust 1i 2 )
-Rozporządzenie Rady Ministrów z dn, 6lutego 2009r w sprawie wydania dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydania dowodu osobistego ich unieważniania , wymiany , zwrotu lub utraty.( Dz.U.z 2009r.Nr,47,poz,384)
-Rozporządzenie Rady Ministrów z dn, 6lutego 2009r w sprawie wydania dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydania dowodu osobistego ich unieważniania , wymiany , zwrotu lub utraty.( Dz.U.z 2009r.Nr,47,poz,384)