ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Sorkwity
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Decyzje środowiskowe

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Decyzja w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez pełnomocnika – Pana Dominika Zienkiewicza.

Informacja ogłoszona dnia 2023-10-25 15:34:03 przez Kazimierz Piaścik

Akapit nr 1 - brak tytułu

Sorkwity, dnia 24 października 2023 r.
 
Znak: RBG.6220.4.5.2023
 
Decyzja
 
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) w związku z art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt. 4 oraz art. 84 i 85 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 ze zm.), a także § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia  10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 t.j.) po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez  pełnomocnika – Pana Dominika Zienkiewicz, w imieniu Inwestora ECO CONNECT Sp. z o.o. ul. Brzozowa 16, 11-700 Mrągowo,
 
orzekam
 
1. Stwierdzić brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy fotowoltaicznej o  mocy do 6 MW wraz z magazynem energii na działce ewidencyjnej nr 190/1 o powierzchni łącznej ok. 8,46 ha, wraz z konieczną infrastrukturą techniczną, w miejscowości Jędrychowo w gminie Sorkwity (obręb Jędrychowo, działka nr 190/1), gmina Sorkwity;
2. Uwzględnić w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następujące wymagania:
- z terenu zainwestowania wyłączyć rowy melioracyjne oraz tereny podmokłe oznaczone jako nieużytki (N)
- zachować bufor min. 5 m od rowów melioracyjnych przy posadowieniu modułów fotowoltaicznych.
 
UZASADNIENIE
 
Planowane przedsięwzięcie polegające na budowie farmy fotowoltaicznej zgodnie z § 3 ust.1 pkt 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019r. poz. 1839 z późn. zm.), kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko tj. zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż:
a) 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie  przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy,
b) 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a.
         Wnioskiem z dnia 23 sierpnia 2023r (data wpływu: 04 września 2023r.) pełnomocnik – Pan Dominik Zienkiewicz, w imieniu Inwestora ECO CONNECT Sp. z o.o.  zwrócił się do tutejszego organu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy fotowoltaicznej o  mocy do 6 MW wraz z magazynem energii na działce ewidencyjnej nr 190/1 o powierzchni łącznej ok. 8,46 ha, wraz z konieczną infrastrukturą techniczną, w miejscowości Jędrychowo w gminie Sorkwity (obręb Jędrychowo, działka nr 190/1), gmina Sorkwity. Do wniosku o wydanie decyzji załączono kartę informacyjną przedsięwzięcia (KIP) oraz kopię mapy ewidencyjnej obejmującą przewidywany teren, na którym realizowane będzie przedsięwzięcie.
          W toku prowadzonego postępowania obwieszczeniem z dnia 08 września 2023r. znak: RBG.6220.4.2023 Wójt Gminy Sorkwity poinformował strony postępowania o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Jednocześnie pismem z dnia 08 września 2023r. znak: RBG.6220.4.1.2023 wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie oraz pismem znak: RBG.6220.4.2.2023 do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Mrągowie i pismem znak: RBG.6220.4.3.2023 do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Zarządu Zlewni w Giżycku o wydanie opinii co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko do w/w przedsięwzięcia.
         Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni w Giżycku pismem z dnia 25 września 2023r. (data wpływu:  28 września 2023 r.) znak: BI.ZZŚ.3.4901.150.2023.MK wydało opinię, iż dla planowanego przedsięwzięcia nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem z dnia 25 września 2023r. znak; WOOŚ.4220.417.2023.KT.1 wyraził opinię, iż dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
         Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Mrągowie nie wydał opinii odpowiednio w terminie, co  zgodnie z art. 78  ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r. poz. 1094 ze zm.) traktuje się jako brak zastrzeżeń.
         Wobec powyższego Wójt Gminy Sorkwity obwieszczeniem z dnia 03 października 2023 r. znak: RBG.6220.4.4.2023 zawiadomił strony o zakończeniu postępowania dowodowego oraz o możliwości zapoznania się z całą dokumentacją i wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych uwag w powyższej sprawie. W wyznaczonym terminie oraz w trakcie postępowania nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski w powyższej sprawie.
Teren na której planowana jest inwestycja nie jest objęta zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 
         Planowane przedsięwzięcie polegające na budowie elektrowni fotowoltaicznej  o mocy do 6 MWp wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą realizowane będzie na działce oznaczonej nr ew. 190/1 obręb Jędrychowo, gmina Sorkwity. Powierzchnia, która zostanie zajęta pod przedmiotową inwestycję będzie wynosiła ok. 6,5 ha. Zgodnie z wypisem z rejestru gruntów na przedmiotowej działce o powierzchni 8,46 ha znajdują się lasy – 0,7569 ha, łąki trwałe – 0,5555 ha, nieużytki – 0,0604 ha, pastwiska trwałe – 0,0969 ha, grunty orne (RIVa, RIVb, RV) - 6,9903 ha. Z terenu pod planowaną inwestycję zostanie wyłączony m.in. teren leśny oraz nieużytek (porośnięty drzewami). Obecnie  teren ten wykorzystywany jest rolniczo. Najbliższa zabudowa zagrodowa usytuowana jest w odległości ok. 130 m na północ od granicy działki inwestycyjnej.
Planowane przedsięwzięcie składać się będzie z następujących elementów:
- moduły fotowoltaiczne o łącznej mocy nominalnej do 6 MW o mocy jednostkowej od 300 Wp – 2000 Wp w liczbie do 20 000 sztuk;
- konstrukcje wsporcze do montażu paneli fotowoltaicznych nachylone w kierunku południowym lub innym optymalnym o wysokości do 5 m nad poziomem gruntu;
- string-boxy;
- falowniki (inwertery) w liczbie do 60 sztuk;
- kontenerowe szczelne stacje transformatorowe z transformatorem olejowym lub suchym nn/SN do 6 sztuk, przy każdej stacji do 2 miejsc postojowych; powierzchnia jednej stacji: do 50 m2;
- kontenerowe magazyny energii o łącznej pojemności do 60 MWh w ilości do 2 sztuk, powierzchnia jednego magazynu do 50 m2;
- infrastruktura techniczna, w tym m.in. wewnętrzna linia kablowa nn łącząca poszczególne sekcje projektowanej elektrowni ze stacją transformatorową;
- zjazd, komunikacja wewnątrz elektrowni PV (droga wewnętrzna utwardzona do stacji transformatorowych oraz trasy serwisowe nieutwardzone do paneli fotowoltaicznych), a także plac manewrowy.
         Moduły fotowoltaiczne zamontowane zostaną w sposób nieinwazyjny, na skręcanym szkielecie  stalowym lub aluminiowym (tzw. stołach). Szkielet zostanie wsparty na pionowych profilach aluminiowych lub stalowych wbitych  bezpośrednio w grunt rodzimy. Stoły z panelami usytuowane będą w odległości min. 3 m od ogrodzenia, odległość pomiędzy rzędami stołów z panelami wyniesie od ok. 1 do 12 m,  a powierzchnia pod nimi będzie poddana naturalnej sukcesji lub obsiana rodzimymi gatunkami traw. Zarówno trawa oraz inna roślinność zielna jak i łąkowa będzie okresowo wykaszana. Do kultywacji powierzchni elektrowni fotowoltaicznej nie będą stosowane żadne środki ochrony roślin ani nawozy mineralne.
         Panele fotowoltaiczne połączone będą ze stacją transformatorową za pomocą kabli elektroenergetycznych i inwerterów. Inwertery to urządzenia umożliwiające przetwarzanie energii elektrycznej DC (napięcie stałe) wytworzonej przez moduły fotowoltaiczne na energię elektryczną AC (napięcie zmienne). Planuje się zastosowanie przekształtników DC/AC (inwerterów) zainstalowanych na konstrukcjach wsporczych paneli, obok stołów z panelami lub przy stacjach transformatorowych SN. Projektuje się wykonanie zjazdów, utwardzonych dróg wewnętrznych, tras serwisowych, miejsc postojowych przy stacjach transformatorowych oraz placu manewrowego. Kable sieci energetycznej będą układane
w wykopach o głębokości do ok. 1 m. W ramach planowanej inwestycji przewiduje się ogrodzenie terenu oraz montaż systemu monitoringu i oświetlenia. Jedną z opcji jest ogrodzenie terenu płotem z siatki stalowej ocynkowanej lub prefabrykowanego ogrodzenia ażurowego o wysokości do ok. 2 m rozpiętej na słupkach stalowych. Ogrodzenie będzie zamontowane na wysokości 20 cm od gruntu, aby umożliwić swobodne przejście zwierzętom. W przypadku wyposażenia instalacji w oświetlenie, teren byłby wówczas oświetlony
w porze nocnej, a lampy wyposażone w czujnik ruchu. Dopuszcza się etapową realizację inwestycji.
         Energia elektryczna produkowana przez instalację będzie wprowadzana do sieci energetycznej przy pomocy podziemnego kabla elektroenergetycznego. Dopuszcza się również więcej niż jedno wyprowadzenie mocy, jeżeli będzie to uzasadnione z punktu widzenia przyłączenia do sieci elektroenergetycznej.
            Przewiduje się, iż czas budowy obiektu będzie realizowany od 3 do 10 miesięcy. Realizacja planowanej inwestycji wiązać się będzie z emisją hałasu i zanieczyszczeń do powietrza, których źródłem będą maszyny, urządzenia i samochody wykorzystywane przy budowie. Podczas prac budowlano-montażowych przewiduje się wykorzystanie palownicy, maszyn do zagęszczania, takich jak płyty wibracyjne, ubijaki wibracyjne, wózki widłowe, koparki, samochody ciężarowe, dźwigi samochodowe oraz niezbędne elektronarzędzia. Powstające oddziaływania na etapie realizacji będą jedynie krótkotrwałe  i ograniczą się
do godzin dziennych.
            Wszystkie komponenty wykorzystywane przy realizacji przedsięwzięcia będą dostarczane na teren inwestycji samochodami dostawczymi  już jako elementy częściowo przygotowane do montażu. Konstrukcja montażowa również zostanie wykonana z gotowych elementów. Dzięki temu ilość powstających odpadów zostanie zminimalizowana. Nie planuje się wykonania fundamentów pod konstrukcje wsporcze. Odpady powstające na etapie realizacji będą selektywnie magazynowane, a ich miejsce zabezpieczone  przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych. Wszystkie odpady przekazane będą podmiotom posiadającym stosowne zezwolenie w zakresie gospodarowania poszczególnymi odpadami. W chwili obecnej teren, na którym planuje się budowę elektrowni fotowoltaicznej wykorzystywany jest rolniczo. Inwestor planuje pozostawić powierzchnię pod panelami i innymi powierzchniami elektrowni PV (poza drogą i placem manewrowym z miejscami parkingowymi) do naturalnej sukcesji.
            Etap realizacji inwestycji wiązać się będzie z emisją hałasu do środowiska, głównie poprzez transformatory zamontowane w stacjach transformatorowych. Hałas i pole magnetyczne generowane przez elementy wyposażenia instalacji fotowoltaicznej są znikome i nie spowodują wpływu na otoczenie. Biorąc pod uwagę skalę, zakres i możliwe oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia oraz brak w sąsiedztwie przedsięwzięć tego samego typu nie przewiduje się kumulowania oddziaływań na analizowanym terenie.  
            Przedmiotowa inwestycja nie będzie powodowała dopływu zanieczyszczeń do wód podziemnych i powierzchniowych. Ścieki bytowe powstające na etapie realizacji będą odprowadzane do przenośnych zbiorników bezodpływowych oraz systematycznie odbierane przez firmę zajmującą się wynajmem i obsługą tego typu zbiorników. Sprzęt tankowany będzie poza terenem inwestycji – w celu uniknięcia przedostania się substancji ropopochodnych do gruntu na terenie inwestycji. Zaplecze budowy zostanie wyposażone w konieczne zabezpieczenia np. mata absorbująca ewentualne wycieki lub sorbenty do likwidacji ewentualnych wycieków, w celu zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego.
            Eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wiązać się z poborem wody, powstawaniem ścieków bytowych czy technologicznych. Wody opadowo-roztopowe będą naturalnie wsiąkać do gruntu. Inwestor przewiduje raz w roku mycie paneli fotowoltaicznych. Woda demineralizowana do mycia paneli będzie dostarczana w beczkowozach, a po umyciu będzie spływała grawitacyjnie po powierzchni modułów i konstrukcji do gruntu. Woda ta nie będzie zanieczyszczona żadnymi substancjami, które mogłyby stwarzać ryzyko dla środowiska wodno-gruntowego.
            Elektrownia fotowoltaiczna stanowi odnawialne źródło energii, ponieważ do produkcji prądu wykorzystuje energię promieniowania słonecznego. Eksploatacja planowanej inwestycji wpłynie korzystnie na klimat poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych ze źródeł konwencjonalnych. Elektrownia fotowoltaiczna odporna jest na działanie ekstremalnych warunków atmosferycznych. Przedsięwzięcie położone jest poza obszarem zagrożonym powodzią, nie ma więc konieczności podejmowania działań adaptacyjnych w tym zakresie.
            W wyniku eksploatacji przedmiotowego przedsięwzięcia nie przewiduje się wytwarzania odpadów. Odpady mogą jedynie powstawać w czasie prac serwisowych i konserwatorskich, jednak będą one przekazywane uprawnionym odbiorcom. Odpady, które powstaną w wyniku prac serwisowych lub naprawczych będą czasowo magazynowane w sposób selektywny, w zamykanych i oznaczonych pojemnikach lub workach, w miejscach zabezpieczonych przedostanie się zanieczyszczeń do środowiska wodno-gruntowego (czasowe magazynowanie na czas prowadzenia usługi serwisowej czy naprawczej.
            Oddziaływanie na etapie likwidacji przedsięwzięcia będzie zbliżone do etapu realizacji. Wystąpi jedynie krótkotrwałe oddziaływanie na środowisko, którego wielkość zależeć będzie  od organizacji i natężenia prac związanych z demontażem instalacji. Oddziaływanie związane z pracami demontażowymi/rozbiórkowymi będzie zmienne w ciągu doby i wystąpi tylko podczas prowadzenia prac, a emisja i jej skutki ustąpią całkowicie po zakończeniu prac demontażu. Podczas likwidacji elementy instalacji zostaną zdemontowane i w zależności od ich stanu technicznego przeznaczone do obiegu wtórnego lub zezłomowane. Transformatory wraz z infrastrukturą techniczną im towarzyszącą zostaną zdemontowane bądź zaadoptowane do innych celów. Po likwidacji obiektów teren inwestycji zostanie zrekultywowany.
            Teren inwestycji zlokalizowany jest poza obszarami Natura 2000 oraz poza innymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6  ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023r. poz. 1336, z późn. zm.). Najbliżej zlokalizowanymi obszarami Natura 2000 są obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Piska PLB280008 oraz obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Ostoja Piska PLH280048, które położone są w odległości ok. 1 km od planowanego przedsięwzięcia.  Z uwagi na rodzaj, skalę i zasięg oddziaływania przedmiotowej inwestycji oraz biorąc pod uwagę jej odległość od ww. obszaru nie przewiduje się negatywnego oddziaływania na cele i przedmiot ochrony w/w obszarów Natura 2000 oraz ich integralność.
            Na panelach zostanie zastosowana powłoka antyrefleksyjna, która ogranicza efekt lśnienia. Powłoka antyrefleksyjna pokrywająca panele zwiększa absorpcję energii promieniowania słonecznego oraz zapobiega niepożądanemu efektowi „odbicia” od powierzchni paneli. Zatem inwestycja nie będzie generować negatywnego oddziaływania na przelatujące w pobliżu ptaki.
            Planowane przedsięwzięcie jest zlokalizowane na korytarzu ekologicznym istotnym dla populacji dużych ssaków leśnych oraz spójności siedlisk leśnych i wodno-błotnych w skali krajowej i kontynentalnej
o nazwie „Śniardwy-Mamry Kpn-8A”. Biorąc pod uwagę skalę planowanego przedsięwzięcia, a także sposób zaprojektowania ogrodzenia terenu elektrowni, tak aby drobne zwierzęta mogły swobodnie przemieszczać się po terenie elektrowni nie przewiduje się możliwości negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na funkcjonowanie i zachowanie ciągłości korytarza ekologicznego.
            Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, obszarach górskich lub leśnych, obszarach wodno-błotnych i  innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliskach łęgowych i ujść rzek, obszarach przylegających do jezior, w strefach ochronnych ujęć wód i obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych, obszarach na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone  lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia, obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej.
Nie przewiduje się możliwości wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej czy budowlanej.
         Inwestycja zlokalizowana jest poza granicami  Głównych Zbiorników Wód Podziemnych (GZWP). Z uwagi na rodzaj i lokalizację przedsięwzięcia nie stwierdza się transgranicznego oddziaływania
na środowisko.
         Planowane przedsięwzięcie pod względem hydrograficznym zlokalizowane jest w dorzeczu Wisły, dla którego opracowano Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, przyjęty Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 04 listopada 2022 r. (Dz.U. 2023 poz. 300). Inwestycja znajduje się w zlewni jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie PLGW200031. Stan ilościowy i stan chemiczny ww. jednolitej części wód podziemnych został określony jako dobry; JCWPd jest niezagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych. Analizowana JCWPd przeznaczona jest do poboru wody na potrzeby zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi.
         Ponadto inwestycja znajduje się w zlewni jednolitej części wód powierzchniowych rzecznych (JCWP RW) o nazwie „Krutynia do jez. Bełdany", kod: PLRW2000182643699. Analizowana JCWP  to monitorowana, naturalna część wód, niezagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego. Zgodnie
z zaktualizowanym Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, celem środowiskowym dla danej JCWP jest dobry stan ekologiczny, zapewnienie drożności cieku według wymagań gatunków chronionych, zapewnienie drożności cieku dla migracji gatunków o znaczeniu gospodarczym na odcinku cieku głównego Krutynia w obrębie JCWP (dla węgorza europejskiego) dobry stan chemiczny.
         Niewielki fragment działki objętej wnioskiem znajduje się także w zlewni jednolitej części wód powierzchniowych jeziornych (JCWP LW) o nazwie „Lampasz”, kod:LW30192. Jest to monitorowana, naturalna część wód, zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego. Dana JCWP posiada zły stan ekologiczny determinowany wskaźnikiem: przezroczystość, a także stan chemiczny poniżej dobrego, determinowany wskaźnikiem: heptachlor. Ogólny stan wód w/w JCWP określono jako zły. Celem środowiskowym dla danej JCWP jest osiągnięcie dobrego stanu ekologicznego, zapewnienie drożności cieku dla migracji zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym (troć wędrowna) oraz osiągnięcie dobrego stanu chemicznego. Dla danej JCWP zostało ustanowione odstępstwo z art. 4 ust. 4 Ramowej Dyrektywy Wodnej do 2027r. (lub roku 2039 – dla substancji priorytetowych wprowadzonych dyrektywą 2013/39/UE). Odstępstwo, polegające na odroczeniu terminu osiągnięcia celów środowiskowych jest związane z tym, że nie są osiągnięte (lub są zagrożone) cele środowiskowe JCWP w zakresie wskaźników: przezroczystość, heptachlor (b). Warunkiem w/w odstępstwa jest pełne i terminowe wdrożenie programu działań (którego zakres i skuteczność określono w zestawach działań).
         Po przeanalizowaniu załączonej karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz uwzględnieniu łącznych uwarunkowań określonych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji   
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
a w szczególności rodzaju, charakteru, usytuowania oraz skali możliwego oddziaływania, oddziaływania przedsięwzięcia, stwierdzono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie będzie znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko.
            Przy zastosowaniu planowanych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych, przedłożonych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia oraz przy spełnieniu warunków określonych w niniejszej decyzji nie pogorszy się stan środowiska i zdrowia ludzi.
           
Pouczenie: Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Sorkwity w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
 
Załącznik: Charakterystyka przedsięwzięcia
                                                                                                                                                                                                                
Wójt Gminy Sorkwity
(-) Józef Maciejewski
 
 
Otrzymują:
  1. Pan Dominik Zienkiewicz, w imieniu Inwestora – ECO CONNECT Sp. z o.o.
  2. Pozostałe strony postępowania poprzez obwieszczenie zgodnie z art. 49 k.p.a.
 a/a (sc)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Sorkwity
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-10-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Połomka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-10-25 15:34:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Kazimierz Piaścik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-10-25 15:34:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Kazimierz Piaścik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-10-25 15:34:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
97 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony